** 更新公告 **

2011-12 Picasa Photo Hayden -M0 & Nathan - M26

2011-1-2 東征C討, 探尋C奇古怪, 巴里島親子遊

Hayden & Nathan Blog

歡迎大家進入參觀

11.03.2007

Deepavali Parade 屠妖節大遊行

2007 Deepavali Festival

Since I came to Singapore for 3 years, I never had a chance to see the Deepavali Parade. It's unique and sparkling show, the only drawback is too many Indian people pushing you or stick on you, let me feel really uncomfortable. This is a very big festival for Indian, Deepavali. This year the festival day will be 8-Nov, however the parade was 3-Nov. You can feel the atmosphere in Little India, big sale, full of joy, stalls yelling, really very interesting. There will be a firework on 7-Nov night to celebrate it, if you have chance to visit, come to enjoy this dazzling festival.

屠妖節是印度非常重要的傳統節日,前年和同事去過小印度屠妖節市集,只看到些傳統的花卉擺示和甜點。今年特別注意了一下遊行時間和地點,七點開演已擠在人群中。濃郁印度色彩的音樂和打扮炫麗舞者的娥娜多姿,徹底感受了節日氣氛。屠妖節有兩個不同版本的故事來源,其一是納拉卡蘇魔王(Narakasura)因生性兇暴殘忍,百姓無法忍受向克里希納王(Krishna)求救,他跟魔王戰鬥並殺死魔王,人民高興歡呼將城市用明燈迎接克里希納王的勝利,日後屠妖節以點高明燈及油燈慶祝。另一個版本則是慶祝羅魔王子(Rama)戰勝十首魔王羅婆(Ravana),他回到阿瑜陀國時百姓點亮明燈歡迎,故有屠妖節之說。總之就是點亮燈火意謂光明戰勝黑暗,所以也稱為光明節。

我有一些影片提供

3 則留言:

匿名 提到...

To CC:

我逛了一下發現似乎沒有留言版
我就只好貼在這邊了

我查了一下網路
有乾魷魚的照片只有找到這個網頁
http://www.demon-shop.com/maggie/2003trip/new/gt_new5.htm
你看一下
不知道哪一個再問我嚕

哈克

Unknown 提到...

謝謝囉!!
原來這就是乾魷魚啊!
我們家是直接烤來吃,所以從來不知道可以拿來做菜!
留言版功能,之前沒人問到,我看看能不能另外加啦!

匿名 提到...

To CC:

乾魷魚泡開後可以做很多菜毆
像是
魷魚羹(沒有加魚漿的)
客家小炒
還有哈媽常拿來炒芹菜
都滿好吃的毆

我看你也煮很多菜
改天來試試你的食譜

哈克