** 更新公告 **

2011-12 Picasa Photo Hayden -M0 & Nathan - M26

2011-1-2 東征C討, 探尋C奇古怪, 巴里島親子遊

Hayden & Nathan Blog

歡迎大家進入參觀

6.04.2006

遲來的端午節 My Dragon Boat Festival



雖說端午節已過幾天,不吃粽子應應景總是覺得怪怪的。在星國買粽子一般都是到中式餐廳或是百貨公司底下的攤位去購買,當然也有專門賣粽子的店,如金珠粽。為了方便起見,公司樓下的家樂福就是我的選擇啦。一個粽子2.1元新幣,在台灣沒自己買過粽子的我,當然也不曉得算貴還是便宜。不過在星國的粽子種類當然不若台灣的多,僅有些廣東粽、福建鹹水粽、娘惹粽和一些甜粽的選擇。買了個廣東和福建口味的試吃,都還不錯,至少還蠻有料,可惜糯米太爛太黏了,有點扣分,整體而言還算可以。

昨天也不忘給樓友嘗鮮一下,再搭上台灣帶的愛之味甜辣醬,看來也深得老外的好評喔!不過台灣的粽子還是最棒的,料多味美,而且還有我最愛的粿粽(客家粽)。

旁邊那碗黑黑的有排骨和枸杞的是四物湯,自己買中藥包煮來喝,不過沒放黑棗或紅棗還真的很苦,為了身體健康還是把它喝光了。小小一包的中藥包就要2.4元新幣,還沒有枸杞喔(那是我自己買的枸杞另加的),看來下回要從台灣自己帶藥材了。

Although Dragon Boat Festival already passed, I still want to eat zongzi to feel the festival. In Singapore mostly we will buy the zongzi in Chinese restaurants or food stall under department stores, of course there are some zongzi stores you still can purchase there such as gold-pearl zongzi store. For convenience I bought zongzies in Carfour, 1 zongzi for S$2.1. I never bought zongzi in Taiwan so I am not sure this is expensive or cheap. The zongzi diversities in Singapore are not as much as in Taiwan, only Cantonese, Hokian, Nyonya and sweet zongzi choices. I tasted Cantonese and Hokian not bad, but a little bit sticky, overall are good.

Yesterday I steamed them and let my flat mate taste it with sweet chili sauce which I brought from Taiwan, she felt good (this is her first try). But I still feel Taiwan zongzi is the best, you can have so many different kinds of flavors, in Taiwan we also have the Hakka zongzies - my favorite.

Inside the bowl is the suiwu soup, I bought the Chinese herb and cooked by myself, but it taste much bitter because I didn't put Red Dates or Black Dates. It need S$2.4 for the suiwu herb pack and not contain China Wolfberry, I think I will bring some Chinese Herb when next time I go back to Taiwan.

3 則留言:

匿名 提到...

粿粽也是我的最愛呀~
新竹內灣有賣一種菜包,外皮是像麻糬般Q的皮,我想你也會喜歡唷!

金珠粽你有去的話,直接先幫我們買二個冷凍起來就行了~我也聽過這間有名的店哩!不過東海岸真的好遠呀~

我已到義安城樓下買了另一個最愛"無包餡的KEE CHANG"吃,也很不錯^^

Unknown 提到...

哈,我知道你說的是哪種菜包,我家附近市場就有賣了,一種白的一種綠的. 忘了說,我媽那邊是客家人,所以挺愛吃客家的各式食物!只是我媽一點兒都不勤儉,這點好像跟客家人的特性都不同!!

要不我就等下個假日去金珠粽附近時幫你們買兩個,再帶到公司去(那附近還開了間香港包店,很好吃,但東西好貴,每次只有買個小小叉燒包解解饞)!!突然覺得台灣人真是愛吃一族,台灣食物真的是好吃的沒話說!套句Flora常說的話,我們是天堂來的人!!

Unknown 提到...

原來如此啊,沒想到小民還知道粽子價格勒!!厲害厲害!!